Vi tror på, at alle mennesker rummer kompetencer til at kunne bidrage til et fællesskab.
Vi arbejder ud fra, at et anerkendende, inddragende og tillidsfuldt samvær unge og personale imellem danner grobund for et godt samarbejde.
Vi ser det som afgørende, at den unge opnår at føle et medansvar, for, at kunne skabe et fundament for personlig udvikling for derved på sigt, at kunne varetage eget liv jf. lov om social service §76.
Vores pædagogik bygger på den systemisk narrative tilgang. Vi vægter individet højt og ser den enkelte i et helhedsorienteret perspektiv. Vi tror på, at alle har ressourcer og potentiale for at lære nyt og udvikle egne kompetencer.
Vi har fokus på den unges egen motivation og arbejder mod, at de unge finder sig tilrette med omgivelser de befinder sig i, både socialt, botræning og uddannelsesmæssigt.
Vi forbereder den unge til at leve i et samfund med frihed og folkestyre.
Vi arbejder med med differentieret pædagogik og krav tilpasset ud fra den enkelte unges livsvilkår/livssituation. Vi oplevet det essentielt, at den unge udvikler tillid til sig selv, for derved på sigt at kunne bidrage ligeværdigt til et fælles samfund.